Plock plock plock

hittade en rubrik jag redan använt, men otroligt passande, här är det verkligen plock, plock, plock och lite mer plock som gäller.

Har gjort en massa idag.

-Vikt tvätt
-Plockat in tvätt
-Plockat ihop all smutstvätt som ska tvättas (förmodligen imorgon)
-Plockat bort alla vinterjackor osv.
-Gått igenom alla fickor på Henriks jackor (fyllde en halv sopkorg, hittade ett linne, kapsyler, kvitton, set-listor, pennor, gummiband, enkronor, knappar, kottar och en hel del annat skumt)
-Samlat ihop lite som ska eldas (döda påskliljor, påskris, grillkolspåsar, döda blomblad mm)
-Rensat i bokhyllan.
-Flyttat den lillas kläder till den nya byrån och burit ut den gamla.
-Lagt alla leksaker på rätt ställen
-Plockat i diskmaskinen
-Gjort iordning allt som ska till återvinningscentralen
-Slängt 14 tomma snusdosor som hade samlat sig vid sängen!?
- Planterat om en massa plantor.

Nu är klockan kvart i tre. Henrik ska jobba till åtta och för att jag ska slippa vara ensam hemma hela dagen så ska farfar hämta mig när han klippt sig. Borde bli vid kvart i sex eller sex eller något. Då har jag ca 3 timmar kvar hemma.

Har en del saker kvar jag tänkt att göra.
-Byta i diskmaskinen
-Torka bänkarna i köket och borden.
-Rensa i köket.
-Byta sängkläder.
-Tömma kattlådan.
-Rensa i alla skor och plocka ordning i hallen och på toaletten.

Nu har jag ju tillochmed en lista att bocka av. MOTIVERANDE.

Igår klöv jag ved i 3,5 timme. Det är ganska skoj ju. Blir nog lite idag med. Sen måste vi till stan med, Henriks nya telefon borde ha kommit. Hoppas han blir nöjd med den. Det tror jag att han blir.


Nintendo Wii konsoll, en nunchuck, en handkontroll och spelet Wii Sports bytes mot BRA sommardäck på fälg till volvo 745! =) eller säljes för 1400
Löööv u all CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0