Helg hos mamma och co

Ja nu har vi varit borta en hel helg. Det var superskönt att komma bort lite och träffa bästaste släkten.

När Henrik och Leen kom hem på fredag eftermiddag efter jobb och dagis, åt vi lite mat och packade in oss och alla grejor i bilen. Sen åkte vi neråt. Vi var nog i Ekedalen vid åtta tiden. Där väntade en överraskning till Leen. Farmor och Farfar (hennes) var där. Dom hade varit i Ullared på dagen och sedan lämnar Leens faster Anna i Småland. Alltså åkte dom förbi mamma och pappas hus på vägen hem, strax innan vi kom dit så dom fick vänta och ta en kvällsmacka där med oss.

När dom hade åkt hemåt igen blev det att kika på Så ska det låta, som mamma hade spelat in. Henrik fastnade med pappa och tittade på massa rör, slangar, kopplingar, kranar mm (jobbrelaterat) i en katalog. Sedan snarkade vi ganska gött.

Lördag efter en mysig frukost spenderades i Skövde. Vi kikade i lite affärer och köpte mors dags presenter. Sen blev det mat på McDonalds, där Leen fick en ansiktsmålning. Gissa om hon va stolt och glad!

Sen när vi kom hem vif halv fyra tiden, slappade vi och tog det lugnt och gjorde oss iordning för Jonas 20-års kalas. Det var jätteskoj, vi satt ute i verkstan och pratade bort halva natten. När jag tillslut gav upp låg Henrik och Leen och snarkade för längesen. hihi.

Dagen efter var vi väldigt trötta så vi tog det väldigt lugnt. Tror vi kom igång ordentligt vid 15-tiden. Då åkte vi bort till min moster för en skogstur med hästarna. Min moster körde Holly och Henrik och Leen åkte med. Bakom i en stång som satt fast på sulkyn satte vi Rocky så han fick springa med. Sist i ledet kom jag på Fjolla. Jäklar vad längesen det var jag red honom. Nu har vi iallafall bestämt att han ska få komma upp till Värmland. Så ska försöka få klart hage och hämta honom i veckan. Henrik e ju ledig Tors-Mån så borde kunna få ordning på allt då.


Ska bli skitskoj. Men har fått tag i ett elaggregat som e 220V som jag vill koppla till Bilbatteri (12V). Vet att man kan konvertera åt andra hållet men kan man lösa detta på något vis?


Löööv u all CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0