Ananaspaj

Blev att en paj igår. Mums Henrik åt två stora bitar och någon annan gjorde likadant :P Men jag höll mig till en =) Lite stolt.

Idag blir det en tur till staden. Blir nog en fika med mina hjärtan =) Blir mys men inga direkta utsvävningar på kakfronten. Bättre att spara mig till mina och farmors kakor, dom är bäst!

  • 150 g smör
  • 1 dl strösocker
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 ägg
  • 2 dl lätt crème fraiche
  • 1 dl socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 500 g krossad ananas
Smält smöret och blanda med socker (skulle nog räcka med ett par matskedar socker), mjöl och bakpulver. Tryck ut i en pajform.
Blanda resten och häll i formen. Kör in det i ugnen på 175 grader i ca 40 min. Superlätt. Låt den svalna lite innan servering.

Vi hade varken glass eller vaniljvisp hemma så blev marsansås. Mumma!

Love u all CYA

Kommentarer
Postat av: anniz

creme fraiche eller creme fraiche? ;)

2011-01-21 @ 11:41:11
URL: http://fakeasaweddingcake.blogspot.com/
Postat av: Henrik

Vilken tid ska jag komma för att äta upp den där då? ;)

2011-01-21 @ 12:54:08
Postat av: Frida Hagström

hihi ja du den tar nog slut ikväll :P

2011-01-21 @ 17:11:06
URL: http://penisistensfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0