Fredags-shopping

Igår kände jag mig som en sådan där shopoholic (stavas?). Skillnaden är att jag inte behöver ha dåligt samvete för jag köpte bara saker som behövs. Men mycket blev det =)

Dagen började med att betala räkningarna, ganska trivsamt eftersom vi fick en hel del kvar för typ första gången =)

Kl 09,00 kom bästaste farfar och hämtade mig. Farmor skulle till stan och ta blodtryck och några prover tror jag det var. Då tänkte jag och farfar besöka ett gäng affärer så länge... roligt!

Vi började med att åka till polisen för att farfar skulle ansöka om en ny vapenlicens (på Henkes bössa) Vi har ju inge vapenskåp och e någon ny lag så man inte får förvara andras vapen. Så nu e bössan "såld", så får Henrik ha en lånelicens på den när han ska jaga. Jag vill också lära mig att skjuta. Får nog bli jägarexamen i framtiden.

Sedan bar det av till Granngården; 25 kg hundmat, 50 cm tuggrulle, 15 kg kattmat, 10 kg kattsand, 1 bal toapapper, 4 kg kaninmat, kaninhö och 1300:- senare begav vi oss till Jysk.

Där köpte jag en ny bäddmadrass. Väldigt behövligt (skarven va nästan borta!). Inatt sov vi som kungar (drottningar) och jag låg inte i någon skarv! Helt klart 900 spänn.

Efter en tur på nöjesbutiken och systemet var jag ytterligare en 1300 fattigare, men vi behöver inte åka till stan för att köpa snus på ett tag iafs (inte cigg heller). Blev 4 Smirnoff Ice och 4 Bacardi Mango en låda Sofiero och en box Black Tower så nu klarar vi oss ett bra tag =)

Efter detta hämtade vi upp farmor och åkte till Jennys och åt fläsknoisette, baconsås och råstekt potatis. Det var första gången jag var på Jennys och det var väldigt gott, men lite kallt i lokalen, så rekomenderar inte fönsterbord.

På konsum köpte vi ett gäng blommor till Anna (Henriks syster) hon fyllde år i torsdags. Därefter for vi hem och lastade ur bilen på Stavnäs. In med hunden och hem till farmor och farfar. Jag tog mig en lång skön dusch, det var gött. Väldigt gött! Vid 15.40 kom min älsk dit och pussade på mig massor.

Sedan bar det av till Lidl. Jag fyllde en kundvagn, verkligen fyllde. Det var jäkligt gött att få handla massa massa massa mat utan att oroa sig för att pengarna inte skulle räcka. Henrik bidrog med ett paket kaffe, tror inte det räcker hela månaden. Men måste ju ändå köpa lite mer mjölk osv längre fram. Men han va inte så shoppingsugen haha.

Efter det myste vi till det ordentligt. Vi åkte till the Oven, vår nya favoritrestaurang. Jag käkade Oxfilé med grillade grönsaker och Henrik tog en vedugnsbakad kebabpizza. Det plus två läsk slutade på ca 280 kr. Tycker det är otroligt billigt, maten är helt underbar!

Sedan blev det fika hos Anna med farmor och farfar. Blev bullar och typ kärleksmums fast kakan är ljus, vet inte om det kallas något annat? Sedan skulle jag försöka fixa Annas mail men var på tok för seg i huvudet. Hon kan ta emot mail, men inte skicka från sitt hotmailkonto. Kan någon förklara varför?

Blev en kortis till Ica för att köpa lite mer kött och lagerblad (hitta ej det på lidl). Sedan bar det av hemåt. Då var det dax att rensa kyl, frys och skafferi innan det nya skulle in. Det var mycket som skulle in. Nu är det fullt =) Me like!

Blev lite kortspelande och sedan tittade vi klart på Blues Brothers. Jag somnade när sista låten började och vaknade 2 min senare till eftertexten. Klockrent!

Love u all CYA

Kommentarer
Postat av: anniz

3780 + lite till på en dag, jag skulle fan fått ångest :p hahahah

2011-02-27 @ 22:19:41
URL: http://fakeasaweddingcake.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0