Mätt och belåten... -Helstekt fläskytterfilé

Nu har min älskling kommit hem. Skönt det har saknat honom hela dagen som vanligt.

Lagade mat till oss. Det blev helstekt fläskytterfilé med kokt potatis och tzatsiki. Blev faktikst riktigt riktigt bra. Synd att jag glömde att ta kort, men det kommer nog fler tillfällen.

Jag brynte köttet runt om och kryddade med salt, svartpeppar, timjan och chilipulver. Sen la jag det på skivad lök i en form. Körde i ugnen på 150 grader ca 45 min.

När jag lagade mat hade jag en väldigt glad Stampe bredvid mig. Han fick både knäckebröd, gurka, äpple och morot.

Vet inte hur dagen ser ut annars men ska nog fortsätta med min stickning en stund. Skulle egentligen iväg och hämta en massa bildelar idag men gamle Börje orkade inte.

Hoppas på att min pälskling har lust att gästblogga lite här sen.

Funderar på att dra igång en tävling här i framtiden. Men vet inte riktigt hur man kan göra det? Hur har ni gjort?

Love u all CYA


Kommentarer
Postat av: Cissi

Nu är vinnaren av dagens blogg utsedd! In och kolla om det blev du! :)

2010-09-16 @ 18:54:32
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0