God morgon =) -Nyponsoppa

Nu sitter jag här med en mugg varm hemmagjord nyponsoppa =) Gottit. Ännu godare när jag gjort den själv. Det är roligt, jag har aldrig gjort något sådant förut och blev sugen när jag såg svärmors nyponbuskar. Det var lite pyssel men inte så svårt.

Här är receptet:

Nyponsoppa
4 portioner

420g färska nypon
1,5 l vatten
1,3 dl strösocker
1,5 msk potatismjöl

Koka upp vatten och lägg i nyponen. Koka tills de är mjuka och mosa sönder dem. Jag använde en potatisstöt eller vad det heter (?!) Sila allt i en annan gryta. Mosa igenom silen så du får med så mycket som möjligt. Koka upp och blanda i socker och potatismjöl (vispa ut i lite vatten). Koka en min sen häll på flaskor eller burkar. Går nog bra att frysa. Men har inte hunnit testa än. Men ska snart göra en sats till.







Nu ska jag kolla över mailen, tradera, bloglovin mm.



Rocky hälsar God morgon till er alla =)



Love u all CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0