Lördag: Älgmiddag.

I lördags hade vi älgmiddag här hemma. Helt fantastiskt.

Ragge kom hem med älgfärs och en älgstek. Det blev älgbiffar i kantarellsås.



Och steken stektes i skivor och kokades med löksky.



Till detta serverades svärmors hemgjorda vinbärsgelé och mina inlagda morötter samt pressad potatis.


Vi åt så vi höll på att spricka. Får sno grabbarnas uttryck. *Det knullar i mun* så gött var det.

Kvällen avslutades med lite bilåkning och några öl på PUSH, trevligt trevligt. Skum brud där bara som stötte på mig som faaaaaaaaaaaaaaen. Lite jobbigt. Men men.

Igår gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Jag red! För andra gången på snart 6 månader. Jävlar vad ont jag har i rumpan idag. Och träningsvärken börjar komma krypande. Men fan va skoj det var. Red en lipizzaner som bor typ två gärden från oss (fågervägen). Skitmysigt. Ska rida henne på onsdag igen =) Glömde fota hästarna men fick en fin bild på solnedgången när jag gick från stallet.



Nu blir det att betala räkningarna och fylla på HenkePenkes telefön. Sen skola och jobb och kanske bilköp. Sugen på denna:


Den skriker Frida om sig :P

Love u all CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0